onsdag 18 november 2009

Vårdcentralen

Jag har börjat hosta en del (framför allt på nätterna) så mamma och pappa tog med mig till Vårdcentralen idag. Där stack de mig i fingret så jag började blöda! Men det gjorde ingenting, jag kände det knappt... så tog de lite blod och sedan fick jag ett PLÅSTER! Wow, det var häftigt! Titta så fint mitt finger blev!

Sedan fick jag träffa en doktor som lyste med en lampa i ögonen, öronen och munnen på mig och så lyssnade hon med en konstig sak på bröstet och på ryggen. Hon sa att jag var lite röd i öronen och i ögonen men att blodprovet visade att jag inte hade någon infektion så det kan vara en liten släng av ett virus. Doktorn skrev ut lite hostmedicin som jag ska få i några dagar, så blir det säkert bättre snart!

Mamma och pappa sa att jag varit världens snällaste bebis hos doktorn, det kan jag hålla med om...

2 kommentarer:

  1. Stackars lill Jeppe, varit hos doktorn!
    Men vad duktig du har varit!
    Hoppas du slutar hosta nu så både du och dina föräldrar får sova på nätterna.
    Kramisar från faster

    SvaraRadera
  2. Världens snällaste bebis? Du är ju en stor pojke ju!
    Krya på dig och hör av dig när du blivit frisk så att vi kan träffas!

    SvaraRadera