tisdag 8 februari 2011

Halsfluss!!!

Usch, nu är jag RIKTIGT sjuk, jag har nåt väldigt konstigt i halsen...  s t r e p t o k o c k e r... hm, vilken märkligt ord!
Vi var hos doktorn idag, det tog en väldig tid!! I 1½ timma fick vi sitta o vänta i väntrummet... men sen kom vi in till en snäll tant-doktor som tittade mig i öronen och satte en kall platta på magen och ryggen på mig osså hade hon några konstiga snören i öronen... jag tror hon lyssnade på nåt! Jag var jättesnäll och satt alldeles tyst o stilla, det är bäst att hålla sig vän med doktorerna, eller hur?!
Sedan fick vi gå till en annan tant, som stack mig i fingret och stoppade en konstig pinne långt ner i halsen på mig, (jag kräktes ju nästan!) men sen var det klart! Jag fick ett plåster som tanten ritade en gubbe på och jag gick skrattande därifrån. Mamma sa att jag var helt fantastiskt duktig... vad menar hon? Det där var väl inget att lipa över???
I alla fall, så fick jag medicin så nu ska jag nog snart bli frisk på riktigt! På lördag ska jag ju  ha kalas och då kommer mina släktingar med paket till mig, då vill jag ju vara pigg o kry !   (jag har hört att jag ska få både många och stora paket... hi hi hi)

1 kommentar:

  1. Vad duktiga du och din mamma har varit!
    Inte lätt för mamma heller, bra att du fått pencillin. Hoppas att bacillerna försvinner fort nu.
    Kramar från faster

    SvaraRadera