tisdag 23 februari 2010

Sugrör


Nu har jag lärt mig något nytt igen!!

Idag gav mamma mig en tetra med juice, där ett sugrör stack upp...
Och jag förstod ingenting först!

Hon stoppade sugröret i munnen på mig o jag kände lite på det med tungan, sedan provade jag att bita i det men det var tydligen inte rätt. Mamma visade mig och sög i sig lite juice, men det såg ju svårt ut...

När pappa kom hem från jobbet gjorde vi ett nytt försök. Och jag bet i sugröret igen, men båda mamma och pappa skakade på huvudet, det var tydligen fel... Pappa tryckte på tetran när jag hade sugröret i munnen och då kom det juice!! Oj vad gott det var, hur gick det där till, tänkte jag. Pappa visade några gånger när han sög i sig juicen osså helt plötsligt så kom jag på det! Nu dricker jag juice som aldrig förr, hi hi hi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar