onsdag 8 december 2010

Besök hos Malte

När mamma hämtade mig från dagis idag så hade hon pulkan med sig. Hon var klädd i "pulka-kläder" och hon klädde mig lika mycket... det var lite kall ute, runt 7 minus. Så gick vi till pulkabacken i Råbyområdet och hade jätteskoj.
Först råkade pulkan välta några gånger så jag ramlade ur och fick ansiktet i snön, det var ju inte så kul, förstås. Men sen gick det bättre, jag lärde mig att sitta kvar lite bättre och vi åkte där det inte var så "guppigt" av djupa fotspår. Mamma rullade sig i snön så snön yrde, det var jättekul, jag skrattade så jag nästan kissade på mig!
Sen gick vi hem till min kompis, Malte, och vi lekte osså fikade vi, Maltes mamma bakar lika goda bullar som faster, mums!! (tyvärr glömde mamma att ta kort när vi var hos Malte, kameran låg kvar i hennes jackfika!)
När det var dags att sova på kvällen så somnade jag direkt jag lagt huvet på kudden, det var en helkul dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar