onsdag 13 juli 2011

Till Norrköping

Nu har vi varit i Norrköping och haft semester i 2 dagar. Vi åkte tåg dit och det var spännande, tycker jag. Först åkte vi "vanliga" tåget till Stockholm och där bytte vi till ett "stort" tåg som vi åkte hela vägen till Norrköping.
Sedan gick vi till Centralbadet och badade i deras "äventyrspooler", oj vad skoj vi hade där!! Vi var där i flera timmar. Och jag vågade till slut åka vattenrutchkanan i barnpoolen! :-)

 Efter badet var det dags att gå ut och äta. Då fick jag köttbullar och potatismos, mums vad gott! Mamma hade ingen haklapp till mig så jag fick ett helt badlakan under hakan.....

Här ligger pappa och jag och vilar på sängen i vårt fina hotellrum. Oj vad trötta vi var.... Skönt att ligga i sängen och titta på tv.

Onsdag förmiddag, efter smarrig hotellfrukost tog vi bussen till Busfabriken.

Här finns precis hur mycket kul saker som helst!!! Pappa och jag åker rutchkana............

Ett bollhav som var fantastiskt roligt att dyka i!

Häst och vagn fanns det också...........

Det kom även en elefant på besök i Busfabriken och jag passade på att gå upp och hoppa lite i studsmattan med elefanten. Han var jättesnäll, han pussade mig på huvudet innan han gick.

Pappa och jag åkte även pulka i en inomhusbacke....

Men jösses så trött jag var när vi kom ut därifrån... Jag somnade i pappas knä på bussen tillbaka till stan igen... sedan sov jag i nästan 2 timmar i vagnen, medan mamma o pappa gick på stan.
På eftermiddagen åkte vi tåget tillbaka hem till Stockholm igen, vilken härlig semester vi haft i Norrköping!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar