onsdag 15 september 2010

Ledsen Jesper, ledsen mamma.......

Usch, idag var jag ledsen redan innan vi kom iväg till förskolan....... först ville jag inte sätta på mig gummistövlarna... och sedan ville jag inte ha jackan på mig och slutligen så försökte jag kasta iväg cykelhjälmen.... hi hi... en strålande morgon, med andra ord!

Mamma lyckades få mig på bättre tankar o fick på mig alla kläderna o sedan hoppade vi i vattenpölarna utanför garaget innan vi cyklade iväg, då var humöret betydligt bättre!

Men när vi kom fram till förskolan så började jag "tok-gråta"!!! Och jag var såååååååå ledsen, tårarna rann nerför kinderna och jag ville inte släppa taget om mamma... hon försökte med att vi skulle hoppa i pölarna inne på gården vid förskolan... men näe, jag bara grät o grät o grät... jag hade både nappen och snutte men det hjälpte inte.

Camilla (en av fröknarna) kom fram o frågade ifall vi skulle göra det på det snabba eller långsamma sättet, vilket är bäst för honom, frågade mamma. Det snabba, men det är inte det lättaste för mamma, svarade hon.... okej, tänkte mamma, det är ju bara att stålsätta sig, vi vet ju att han har det bra på förskolan och att han egentligen tycker det är kul att vara där... så hon reste sig upp, vinkade, kastade pussen o gick därifrån.

När hon hämtar mig i eftermiddag ska jag berätta varför jag var så ledsen!

1 kommentar:

  1. Vilken duktig mamma du har som klarade av att lämna dig!
    Och du har ju det både bra och skoj på dagis.
    Men ibland är det för mycket nytt och främmande, och då är ju mamma bäst ändå.
    Hoppas du blev glad sen.
    Kramar från faster

    SvaraRadera